Vg2 Kjøretøy

På Kjøretøy bruker vi mye tid i verkstedet. Vi har engasjerte lærere og gode arbeidsforhold i verkstedlokalene.

bilmekaniker - Klikk for stort bildebilmekaniker

Hver uke har du opplæring i både fellesfag og programfag. På vårt bilverksted har vi utstyr for de mest vanlige bilreparasjonene.

Inntakskrav:

Bestått Vg1 TIF eller Vg1 Elektro og datateknologi

Du må ha interesse for faget, og du må tåle å bli skitten på hendene. Jenter oppfordres til å søke.

I løpet av året har våre elever 3 uker opplæring i bedrift. Da er de på et bilverksted for å få et innblikk i hvordan bransjen er. I tillegg skal elevene i løpet av skoleåret starte opp et eget bilverksted (ungdomsbedrift) som de selv skal drive.

Veien videre/ Muligheter innen bilfag!!

Etter skolen kreves det 2 år som lærling i en bedrift for å få fagbrev. Vg2 kjøretøy er din inngangsbillett til følgende fagbrev:

• Bilfaget lette kjøretøy (personbilmekaniker)
  • Bilfaget tunge kjøretøy (buss-/ lastebilmekaniker)
  • Motorsykkelfaget (MC-mekaniker)
  • Hjulutrustningsfaget (mekaniker på dekkverksted)
  • Motormekaniker
  • Reservedelsfaget (delelagerarbeider)
  • Det er også mulig å ta fagbrev i bilskadefaget eller billakkeringsfaget.

Bli lærling